Artyści

Elwira Janasik

Elwira Janasik

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ryszarda Cieśli.

Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society.

Jest laureatką pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym, m.in. III Ogólnopolski Festiwal Wokalny im. Marii Stankowej w Olsztynie, II Podkarpacki Konkurs Wokalny im. Barbary Kostrzewskiej, VI Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach,

X Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Zdobyła III nagrodę na IV Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy i III nagrodę na XIV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej" W 2013r. Otrzymała nagrodę dla najlepszego mezzosopranu na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde.

 

Debiutowała na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej jako Hermia w inscenizacji opery Benjamina Brittena „Sen nocy letniej” (reż. Beata Redo-Dobber, kierownictwo muzyczne Marta Kluczyńska) Wykonywała partie operowe Dorabelli w Cosi fan tutte. W.A.Mozarta w Hiszpanii w Teatro Lope De Vega oraz w Stambule w Cemal Reşit Rey pod dyrekcją Juana Garcíi Rodrígueza w reżyserii Ryszarda Cieśli. Wzięła udział w inscenizacji opery Koronacja Poppei wykonując partię Ottavii C. Monteverdiego na scenie Teatru Collegium Nobilium w Warszawie.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak Jan Krenz, Bogdan Olędzki, Jacek Rogala,Vladimir Kiradjiev na scenach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolberga w Kielcach, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie oraz Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.

Brała udział w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademii Operowej“ w Teatrze Wielkim w Warszawie. Doskonaliła swoje umiejętności pod opieką znakomitych pedagogów i artystów sceny operowej m.in. Josephine Barstow Anita Garanča, Olga Pasiecznik, Paola Larini , Rebecca Meitlis, Maria Nikitina i Andrejs Žagars.

W 2013 roku otrzymała dyplom Międzywydziałowego Podyplomowego Studium Pieśni. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in przez Ewę Podleś, Jerzego Artysza oraz Macieja Pikulskiego.

W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi.

Śpiewała partie Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki (reż. Krystyny Jandy pod batutą Piotra Wajraka). Wykonywała również partię Mary w Holendrze Tułaczu R. Wagnera (reż. Herbert Adlera oraz pod kierownictwem Eraldo Salmieriego) partię Mirabeli w Baronie Cygańskim J. Straussa (reż. Tomasza Koniny pod kierownictwem muzycznym Bassema-Akiki). W 2015 roku wystąpiła w przedstawieniu Straszny dwór jako Jadwiga w reżyserii Marka Weissa pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego. We wrześniu 2015 roku brała udział w eksperymentalnych projektach OFF-owych między innymi w projekcie Czarna Offca w przedstawieniu pt.” Ogrody opuściły swoje drzewa” w reżyserii Sylwii Hanff do muzyki Roberta Jędrzejewskiego łącząc muzykę lamentów barokowych z tańcem butoh. W lutym 2016 roku wcielając się w postać Kasandry wystąpiła w Teatrze Polskim w Poznaniu w przedstawieniu pt. Trojanki wg Eurypidesa w reżyserii Kamili Michalak do muzyki Marty Śniady. We wrześniu 2016 roku wystąpiła w projekcie barokowym Semiramide Riconosciuta L.Vinci w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Marco Vitale. W październiku wystąpiła w realizacji Carmen G. Bizeta jako Mercedes w reżyserii również Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Vladimira Kiradjieva w Operze na Zamku w Szczecinie. W 2017 roku debiutowała w roli Suzuki w Madama Butterfly G.Pucciniego w reżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Piotra Deptucha w Operze Bałtyckiej. W maju 2017 r. w roli Magdaleny w Rigoletto w reżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka. W czerwcu zadebiutowała w roli Feneny w Nabucco G.Verdiego w reżyserii Krzysztofa Babickiego pod batutą Warcisława Kunca.

W lutym 2018 roku zadebiutowała w roli Sekstusa w La Clemenza di Tito W.A.Mozarta w Operze Kameralnej w Warszawie w reżyserii Marka Weissa pod batudą Fridricha Haidera

Od 5 lat współpracuje z pianistką Jolantą Pawlik, z którą w 2014 roku nagrała płytę z pieśniami Stanisława Moniuszki.

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 16:00 — 18:00
W niedziele i święta na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@teatrmuzyczny.eu

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21
widownia@teatrmuzyczny.eu

54 1240 5497 1111 0010 3488 6530
Bank Pekao SA

© 2018 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry