Artyści

Kamila Lendzion

Kamila Lendzion

Solistka Opery Kameralnej w Warszawie do  maja 2017 r.  Absolwentka Akademii  Muzycznej w Łodzi, którą ukończyła w 2005  r.,  w klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny  Rymarczyk.

Już jako studentka w 2003 r. zadebiutowała  partią  Fiordiligi w operze "Cosi fan tutte" Wolfganga  Amadeusza Mozarta, na scenie Teatru Wielkiego w  Łodzi. W lutym 2005 r. została zaproszona do  udziału w niemieckiej realizacji opery "La Buona Figliola" Niccolo Picciniego jako Armidoro, w Teatrze Operowym w Rheinsbergu.

Przez wiele lat związana również Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie z powodzeniem wykonywała główne partie sopranowe: Hannę Glawari w „Wesołej wdówce”, Lizę w ”Krainie uśmiechu” Franza Lehára, Sylvę w "Księżniczce czardasza” Emmericha Kálmána, Safi w "Baronie Cygańskim” oraz Paminę w wyjazdowej wersji „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta, którego premiera odbyła się w lutym 2006 roku w Teatrze Operowym w Monachium. Swój warsztat wokalny kształciła na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, m.in.: Teresę Wojtaszek-Kubiak, Helenę Łazarską, Teresę Żylis-Gara, Jerzego Artysza, Jolantę Żmurko.

Na swoim koncie ma  nagrodę za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery „Rusałka” Antonina Dworaka na Drugim Ogólnopolskim Konkursie im. Haliny Halskiej we Wrocławiu w 2003 r. wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie w 2004 r.

W swoim repertuarze posiada partie operowe, m.in.: Mimi – „Cyganeria” Giacomo Pucciniego, Hrabina – „Wesele Figara” W. A. Mozarta, Fiordiligi – „Cosi fan tutte”, Pamina – „ Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, Halka – „Halka” Stanisława Moniuszki, Rozyna – „Cyrulik Sewilski” G. Paisielli, Eumenida – „Matrimonio con variazioni” J.Koffler, partie sopranowe; Msza Es-dur J.Elsner, Mała Msza Uroczysta G.Rossini (partia sopranowa), IX Symfonia L.Van Beethovena (partia sopranowa, Msza Es-dur St.Moniuszko, Litania Pierwsza i Druga do Ostrej Bramy St.Moniuszko. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych takich jak: Filharmonia Berlińska, Palais des Beaux – Arts w Brukseli, czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpi z repertuarem operowym jak i operetkowym. W 2005 r. artystka brała udział w III Festiwalu Wokalnym „Belcanto” w Nałęczowie gdzie otrzymała Nagrodę Kulturalną Województwa Lubelskiego za osobisty wkład w rozwój i upowszechnianie kultury polskiej. W kwietniu 2009 r. zadebiutowała partią Tatiany w op. ”Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Zaledwie miesiąc później 22 maja miała zaszczyt wcielić się w postać Eumenidy w premierze unikalnego dzieła pióra Józefa Kofllera „Matrimonio con variazioni”. We wrześniu tego samego roku wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej zainaugurowała otwarcie XIX-go Festiwalu Operowego im.A Didura przedstawieniem „Cyrulik Sewilski” G.Paisiella partią Rozyny. Została również zaproszona przez Filharmonię Lubelską do wykonania koncertowej wersji fragmentów op. ”Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego pod batutą Wiaczesława Bortnowskiego. Od kilku lat jest również stałym gościem Bogusława Kaczyńskiego na Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy występując u boku największych gwiazd sceny operowej i operetkowej w Polsce. Artystka współpracuje z filharmoniami: lubelską, rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską, zabrzańską.

W swoim repertuarze posiada także pieśni oraz cykle pieśni polskich i zagranicznych kompozytorów: M.Karłowicz, K.Szymanowski, J.Maklakiewicz, St.Niewiadomski, I.J Paderewski, A. Dvorak (cykl Pieśni cygańskich), P. Czajkowski, H. Berlioz (cykl pieśni „Le spectre de la rose”). Szczególną sympatią artystka darzy także muzykę operetkową i musicalową co owocuje licznymi koncertami w kraju i poza jego granicami. 26 maja 2011r na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się w rolę Halki w op. „Halka„ St. Moniuszki. W październiku 2011 r. ponownie wzięła udział w koncertowym wykonaniu op. „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego w partii Tatiany pod dyrekcją Przemysława Fiugajskiego w Filharmonii Zabrzańskiej. W tym samym miesiącu została  uhonorowana dyplomem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego za niezapomniane kreacje i wieloletnią twórczą pracę na łódzkiej scenie.

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

 

 

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 16:00 — 18:00
W niedziele i święta na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@teatrmuzyczny.eu

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21
widownia@teatrmuzyczny.eu

54 1240 5497 1111 0010 3488 6530
Bank Pekao SA

© 2018 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry