Artyści

Patrycjusz Sokołowski

Patrycjusz Sokołowski

 

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2005r. Laureat nagród i wyróżnień w międzynarodowych konkursach wokalnych. Wielokrotnie odznaczany przez Marszałka Województwa Lubelskiego oraz Związek Artystów Scen Polskich. W maju 2019 został uhonorowany statuetką ARION za wybitne osiągnięcia artystyczne przez ZASP.

Debiutował rolą Petera, miotlarza w operze Hänsel und Gretel Engelberta Humperdincka na scenach teatrów Niemiec (Einbeck, Helmstedt,) i Szwajcarii (Davos) w 2003r. będąc studentem klasy prof. Włodzimierza Zalewskiego i prof. Ewy Iżykowskiej. W 2004r. na scenie macierzystej uczelni śpiewał jako Figaro w akademickim przedstawieniu Wesele Figara W.A. Mozarta. W tym samym czasie rozpoczął współpracę z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie, gdzie śpiewał tytułową rolę w operze Aptekarz J. Haydna oraz wcielił się w postać Czarodzieja Colas w Bastien i Bastienne, pierwszej operze W.A. Mozarta, został też solistą – adeptem Warszawskiej Opery Kameralnej.

Od 2005 roku jest etatowym solistą Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym zagrał ponad trzydzieści ról. Regularnie występuje m.in. jako Policjant w Skrzypku na Dachu J. Bocka, jako Feri w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, jako Książe Homonay oraz Kalman Żupan w Baronie Cygańskim J. Straussa, Występował także jako tytułowy Upiór w Phantomie M. Yestona, Sarastro w Czarodziejskim Flecie Mozarta, Escamilio w Carmen Bizeta, Don Basilio w Cyruliku Sewilskim Rossiniego, Skołuba oraz Zbigniew w Strasznym Dworze Moniuszki Markiz w Traviacie Verdiego ze szczególnym uznaniem krytyków spotkała się rola Mustafy Beja w Balu w Savoyu P. Abrahama którą młody artysta kreował w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie z okazji otwarcia współpracy ze sceną operową CSK i Teatru Muzycznego w Lublinie.

W sezonie 2011/2012 współpracował z Teatrem Kameralnym w Lublinie. Występował tam, w przedstawieniu kierowanym do młodzieży szkolnej, jako ogrodnik Ben w Tajemniczym Ogrodzie F.H. Burnetta.

Ważnym wydarzeniem dla solisty Teatru Muzycznego w Lublinie był debiut na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie w sezonie 2015/2016 wystąpił jako Hrabia Monterone w operze Rigoletto G. Verdiego, zaś w kolejnym jako drugi SS-man w Pasażerce M. Wainberga w przedstawieniu inaugurującym sezon 2016/2017. W sezonie 2018/2019 debiutował jako Zuniga w Carmen G. Bizeta.

Szczególne miejsce w karierze młodego basa miał debiut w roli Zachariasza w operze Nabucco G. Verdiego w Operze Bałtyckiej w sezonie 2016/2017 pod batutą Warcisława Kunca. Partia Zachariasza wymaga bowiem od śpiewaka najwyższych umiejętności technicznych, jest uważana za jedną z najtrudniejszych w całym repertuarze basowym.

Artysta współpracował też z Operą Nova w Bydgoszczy, debiutował śpiewając partię Dulcamary w Napoju miłosnym G. Donizettiego w sezonie 2010/11, debiut ten rozpoczął wieloletnią współpracę z teatrem, został zaproszony do premierowego przedstawienia opery Cyganeria G. Pucciniego w którym wcielił się w postać Alcindoro.

Do jego najważniejszych, najczęściej wykonywanych na scenach teatralnych ról należy Sarastro w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Skołuba w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Zachariasz w Nabucco G. Verdiego, Escamilio w Carmen G. Bizeta, Dulcamara w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Don Basilio w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego oraz Figaro w Weselu Figara W.A. Mozarta.

Wyjątkowe miejsce w działalności solisty zajmuje repertuar kantatowy i oratoryjny. Śpiewak występował z większością filharmonii w Polsce. Do najważniejszych, najczęściej wykonywanych przez niego dzieł należy zaliczyć: Requiem W.A. Mozarta, Te Deum M.-A. Scharpentiera oraz IX Symfonię L. v an Beethovena, w której śpiewał podczas koncertu w 2004r. z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

W swojej dotychczasowej karierze miał okazję współpracować z wybitnymi dyrygentami: Tadeuszem Kozłowskim, Marcinem Sompolińskim, Andrzejem Knapem, Agnieszką Duczmal, Jerzym Wołosiukiem, Jackiem Bonieckim, Janem Krenzem, Carlem Montanaro, Gabrielem Chmurą, Warcisławem Kuncem oraz reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Jitką Stokalską, Danielem Kustosikiem i Arturem Hoffmanem.

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

 

 

Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli została ona przewidziana podczas wydarzenia.

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Wt - pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 16:00 — 18:00
W niedziele i święta na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@teatrmuzyczny.eu

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21
widownia@teatrmuzyczny.eu

10 1020 3147 0000 8502 0139 1093
Bank PKO BP

© 2019 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry