Artyści

Dorota Laskowiecka

Dorota Laskowiecka

Ukończyła Wydział Wokalny Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Zdzisławy Donat oraz Szkołę Muzyczną II stopnia w Warszawie w klasie prof. Hanny Rejmer. Swój warsztat wokalny doskonaliła na wielu kursach mistrzowskich m.in. u Gerhard’a Kahry’ego, Alicon Pearce, Sylvii Geshty, Ryszrda Karczykowskiego. Jest laureatką i zdobywczynią nagród na konkursach krajowych i zagranicznych m.in.: IX Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Ady Sari w Nowym Sączu (I wyróżnienie, nagroda Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „ Silesia” oraz osobista nagroda od Haliny Mickiewiczówny), Konkurs Interpretacji i Techniki Wokalnej w Krakowie (III nagroda), Konkurs im. F. Platówny we Wrocławiu (II nagroda), I Międzynarodowy Konkurs Operowy im. A. Didura w Bytomiu (finalistka) oraz Międzynarodowy Konkurs Operowy Belvedere w Wiedniu (wyróżnienie w postaci zaproszenia do występów w Teatrze Narodowym w Pradze w op. „Wesele Figara” W. A. Mozart – partia Zuzanny). Artystka jest także laureatką I Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie (I wyróżnienie oraz nagroda Polskich Nagrań w postaci wydania płyty CD). Była stypendystką prestiżowego Lion’s Club zajmującego się promocją młodych talentów. Na scenie operowej zadebiutowała partią Despiny w „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie). W swoim repertuarze posiada także inne partie mozartowskie m.in.: Paminę z op.„Czarodziejski Flet” ,Donnę Annę z op. „Don Giovanni”, Hrabinę z „Wesela Figara” . Jako sopran liryczny z powodzeniem kreuje Gildę w „Rigoletcie” G. Verdiego, Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego, Micaelę w „Carmen” G. Bizeta, a także w „Hrabinie” S. Moniuszki rolę tytułową oraz Roxanę w „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego. W repertuarze oratoryjno – kantatowym śpiewaczki widnieją dzieła Bacha (Magnificat, Msza h-moll, Pasja wg Św. Jana, Pasja wg Św. Mateusza), Beethovena (IX Symfonia), Mozarta (Msza C-dur, c-moll, Requiem), Rossiniego i Pergolesiego (Stabat Mater), Haendla (Mesjasz), Haydna (Pory roku, Stworzenie świata). Artystka ma na swoim koncie liczne występy w kraju i za granicą zarówno na scenach operowych jak i filharmonicznych. Została m.in.: zaproszona do prawykonania partii solowej w „Requiem” Johna Rutter’a w koncercie poświęconym ofiarom zamachu na World Trade Center w Nowym Jorku. Szczególne miejsce w jej działalności zajmują koncerty i przedstawienia operetkowe. Jest odtwórczynią głównych ról m.in.: Silvy w „Księżniczce Czardasza” E. Kalmana, Rozalindy w „Zemście Nietoperza” J. Straussa, czy Hanny w „Wesołej Wdówce” F. Lehara. Obecnie jest solistką Mazowieckiego Teatru Muzycznego – Operetka w Warszawie oraz Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2003 roku zajmuje się działalnością pedagogiczną pracując jako asystent prof. Zdzisławy Donat na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie.

Ukończyła Wydział Wokalny Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Zdzisławy Donat oraz Szkołę Muzyczną II stopnia w Warszawie w klasie prof. Hanny Rejmer. Swój warsztat wokalny doskonaliła na wielu kursach mistrzowskich m.in. u Gerhard’a Kahry’ego, Alicon Pearce, Sylvii Geshty, Ryszarda Karczykowskiego. Jest laureatką i zdobywczynią nagród na konkursach krajowych i zagranicznych m.in.: IX Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Ady Sari w Nowym Sączu (I wyróżnienie, nagroda Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „ Silesia” oraz osobista nagroda od Haliny Mickiewiczówny), Konkurs Interpretacji i Techniki Wokalnej w Krakowie (III nagroda), Konkurs im. F. Platówny we Wrocławiu (II nagroda), I Międzynarodowy Konkurs Operowy im. A. Didura w Bytomiu (finalistka) oraz Międzynarodowy Konkurs Operowy Belvedere w Wiedniu (wyróżnienie w postaci zaproszenia do występów w Teatrze Narodowym w Pradze w op. „Wesele Figara” W. A. Mozart – partia Zuzanny). Artystka jest także laureatką I Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie (I wyróżnienie oraz nagroda Polskich Nagrań w postaci wydania płyty CD). Była stypendystką prestiżowego Lion’s Club zajmującego się promocją młodych talentów. Na scenie operowej zadebiutowała partią Despiny w „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie). W swoim repertuarze posiada także inne partie mozartowskie m.in.: Paminę z op.„Czarodziejski Flet” ,Donnę Annę z op. „Don Giovanni”, Hrabinę z „Wesela Figara” . Jako sopran liryczny z powodzeniem kreuje Gildę w „Rigoletcie” G. Verdiego, Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego, Micaelę w „Carmen” G. Bizeta, a także w „Hrabinie” S. Moniuszki rolę tytułową oraz Roxanę w „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego. W repertuarze oratoryjno – kantatowym śpiewaczki widnieją dzieła Bacha (Magnificat, Msza h-moll, Pasja wg Św. Jana, Pasja wg Św. Mateusza), Beethovena (IX Symfonia), Mozarta (Msza C-dur, c-moll, Requiem), Rossiniego i Pergolesiego (Stabat Mater), Haendla (Mesjasz), Haydna (Pory roku, Stworzenie świata). Artystka ma na swoim koncie liczne występy w kraju i za granicą zarówno na scenach operowych jak i filharmonicznych. Została m.in.: zaproszona do prawykonania partii solowej w „Requiem” Johna Rutter’a w koncercie poświęconym ofiarom zamachu na World Trade Center w Nowym Jorku. Szczególne miejsce w jej działalności zajmują koncerty i przedstawienia operetkowe. Jest odtwórczynią głównych ról m.in.: Silvy w „Księżniczce Czardasza” E. Kalmana, Rozalindy w „Zemście Nietoperza” J. Straussa, czy Hanny w „Wesołej Wdówce” F. Lehara. Obecnie jest solistką Mazowieckiego Teatru Muzycznego – Operetka w Warszawie oraz Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2003 roku zajmuje się działalnością pedagogiczną pracując jako asystent prof. Zdzisławy Donat na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie.

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Pn-pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 14:00 — 18:00
Na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

© 2017 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry