Artyści

Małgorzata Godlewska

Małgorzata Godlewska

Jest absolwentką Royal Academy of Music w Londynie w klasie prof. Joy Mammen oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej. Studiowała również w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje umiejętności doskonaliła czerpiąc wiedzę od wybitnych pedagogów śpiewu – Grażyny Jędras i Wisławy Ćwiklińskiej. Od pierwszego roku studiów wokalnych związana była ze sceną Warszawskiej Opery Kameralnej. Występowała w licznych spektaklach i koncertach w Japonii, Libanie, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii.

Wykonywała partie od kontraltu do sopranu. Wcieliła się w tytułową rolę w operze Carmen Georges’a Bizeta, Fenenę w Nabucco Giuseppe Verdiego, Suzuki w Madame Butterfly Giacomo Pucciniego, Amneris w Aidzie Giuseppe Verdiego, Harper Pitt, Ethel Rosenberg, Anioła Antarcticę w Aniołach w Ameryce Petera Eötvösa, Bronkę w Pasażerce Mieczysława Weinberga, Głos Kobiecy w Poìesis Przemysława Zycha, Hekubę w Trojanach Hectora Berlioza, Kalibana w Jakobie Lenzu Wolfganga Rihma i w inne. Zajmuje się również kameralistyką.

Zrealizowała partie altowe w dziełach takich jak: Siedem słów Chrystusa na Krzyżu Josepha Haydna, Magnificat D-dur, Ein feste burg ist unser gott, Missa brevis d-moll Johanna Sebastiana Bacha, Magnificat Antonio Vivaldiego, Missa Criolla Ariela Ramíreza, Hymn do Słońca Janusza Stalmierskiego, Demeter i Stabat Mater Karola Szymanowskiego, Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego oraz Rapsodia na alt, chór męski i orkiestrę Johannesa Brahmsa.

Wykonywała również partie mezzosopranowe i altowe w wielkich dziełach symfonicznych współczesnych kompozytorów, jak np. Missa Pro Pace Wojciecha Kilara.

Jako solistka współpracowała z Badisches Staatstheater Karlsruhe, Teatrem Wielkim - Operą Narodową, Operą Wrocławską, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą na Zamku w Szczecinie, itd. Śpiewała pod batutą Basema Akiki, Grzegorza Berniaka, Francesco Bottigliero, Gabriela Chmury, Marzeny Diakun, Stephena Ellery’ego, Silvano Frontaliniego, Valerego Gergieva, Zbigniewa Gracy, Tadeusza Karolaka, Vladimira Kiradjieva, Władysława Kłosiewicza, Warcisława Kunca, Jana Łukaszewskiego, Jana Połowianiuka, Janusza Przybylskiego, Jerzego Salwarowskiego, Rubena Silvy, Bartholomeusa­-Henriego Van de Velde, Dominica Wheelera, Jerzego Wołosiuka, Sławka A. Wróblewskiego i wielu innych.

Brała udział w licznych festiwalach operowych zarówno w Polsce, jak i za granicą, głównie w produkcjach mozartowskich. Uczestniczyła również w kursach i lekcjach mistrzowskich, podczas których uczyła się m.in. od: Elisabet Erlingsdóttir, Diane Forlano, Kałudiego Kałudova, Anthony’ego Legge, Richarda Stokesa, Teresy Żylis-Gary, Włodzimierza Zalewskiego czy Sarah Walker.


 

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Pn-pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 14:00 — 18:00
Na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

Kontakt z nami

Sekretariat
81 532 76 13
sekretariat@teatrmuzyczny.eu

Dział Organizacji Widowni
81 532 25 21
widownia@teatrmuzyczny.eu

54 1240 5497 1111 0010 3488 6530
Bank Pekao SA

© 2017 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry