Artyści

Patrycjusz Sokołowski

Patrycjusz Sokołowski

Absolwent Akdademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, laureat nagród i wyróżnień w międzynarodowych konkursach wokalnych. (wielkokrotnie odznaczany przez) Nagrody Marszałka Wojewódzkiego lubelskiego oraz Związek Artystów Scen Polskich. Od 2005 roku związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie.

W 2003 roku (jeszcze) jako student debiutował na scenach teatrów Niemiec i Szwajcarii rolą Miotlarza, ojca Piotra w operze Hansel und Gretel Engelberta Humperdincka podczas turne (z teatrem)(Teatru Polskiego) w tym czasie został też (etatowym) solistą Warszawskiej Opery Kamerlanej oraz Estrady Kameralnej Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Kameralnym w Lublinie oraz z większością filharmonii w Polsce. Do jego najważniejszych ról operowych należą: Figaro w Weselu Figara W.A. Mozarta, Sarastro w Czarodziejskim Flecie W.A.Mozarta, Don Basilio w Cyruliku Sewilskim Gioachino Rossiniego, Dulcamara w Napoju Miłosnym Gaetano Donizettiego, Skołuba w Strasznym Dworze Stanisława Moniuszki, Escamilio w Carmen George Bizeta, Peter w Hänsel und Gretel Engelberta Humperdincka oraz Zachariasz w Nabucco Giuseppe Verdiego.

W swoim repertuarze posiada ponad 30 ról operetkowych i musicalowych, które artysta prezentuje na deskach Teatru Muzycznego w Lublinie. Z dużym uznaniem krytyki spotkała się rola Mustafy Beja w musicalu Bal w Savoy’u Paula Abrahama, którą artysta miał okazję (prezentować) podczas otwarcia nowej Sceny Operowej w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w czerwcu 2016.

W 2015 zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Hrabia Monterone w Rigoletto Giuseppe Verdiego a następnie jako Oficer SS w Pasażerce Mieczysława Weinberga.

W maju 2017 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku debiutował w roli Zachariasza o operze Nabucco Giuseppe Verdiego.

Szczególne miejsce w dorobku artysty zajmuje repertuar kantatowy i oratoryjny. Do najważniejszych należy zaliczyć koncert z Madame Emmą Kirkby w studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, IX Symfonię Ludwika van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej, Requiem Mozarta transmitowane przez TVP oraz prawykonanie i nagranie płyty z Pasją wg Św. Mateusza do muzyki Krzysztofa Knittel'a.

Współpracował między innymi z takimi dyrygentami jak: Jan Krenz, Andrzej Knap, Agnieszka Duczmal, Jacek Boniecki, Warcisław Kunc, Jerzy Wołosiuk, Carlo Montanaro oraz reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Danielem Kustosikiem, Arturem Hoffmanem, Krzysztofem Babickim.


 

Wróć do poprzedniej strony

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin

Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego

Zakup biletów

24 godziny na dobę, wygodnie i szybko. Wybierasz miejsce(a) i płacisz.Bilet możesz wydrukować lub okazać bileterowi w smartphonie. Akceptujemy płatności

Akceptujemy płatności

Rezerwacja biletów przez telefon

Możliwa jest wstępna rezerwacja miejsc na przedstawienie przez telefon. Bilet należy potem wykupić w kasie biletowej (nie przez internet).

Telefon:
81 532 25 21 (pn-pt: 8:00 — 15.00)

Kasa biletowa

Zapraszamy do zakupu bezpośredniego biletów w naszej kasie biletowej. Możliwa płatność kartą.

Do odbioru biletów opłaconych przelewem wymagane jest okazanie potwierdzenia wpłaty.

Godziny otwarcia:
Pn-pt: 10:00 — 18:00
Sobota: 14:00 — 18:00
Na godzinę przed spektaklem

Telefony:
502 662 956 lub 81 532 96 65

© 2017 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry