Przeskocz do treści Przeskocz do menu Przeskocz do stopki
AA Aa

Kraina Uśmiechu

  • Operetka
  • F. Lehár / reż. Joanna Lewicka
  • Teatr Muzyczny w Lublinie - Scena Kameralna
  • 3 godziny 15 minut, z dwiema przerwami

Wykonania odbywają się za zgodą wydawnictwa Josef Weinberger Ltd.

libretto: Ludwig Herzer, Fritz Lohner

muzyka: Franz Lehar

przekład: Krystyna Chudowolska, Tadeusz Bursztynowicz, Lech Terpiłowski

Realizatorzy

Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski

Reżyseria: Joanna Lewicka

Scenografia i kostiumy: Marta Góźdź Elbruzda

Choreografia: Zuzanna Dinter

Opieka literacka: Grzegorz Kondrasiuk

Kierownictwo chóru: Grzegorz Pecka

Kierownictwo baletu: Roman Kamiński

Asystent reżysera: Paulina Prokopiuk

Reżyseria świateł: Marcin Nogas

 

Opis

„Kraina uśmiechu” to romantyczna historia rozgrywająca się w egzotycznej scenerii. Liza zakochuje się w pięknym księciu Su-Czongu, i w jednej chwili podejmuje decyzję o wyjeździe do Chin i o poślubieniu swojego ukochanego. W ten sposób, pod romansowym konwencjonalnym kostiumem, pojawia się inny temat: spotkanie dwóch równorzędnych kultur – Zachodniej Europy i Chin, i próba dialogu pomiędzy nimi. To zapisany w libretcie ślad po autentycznej fascynacji Orientem, potęgą starej, wielkiej cywilizacji z jej osobnymi wartościami i zwyczajami. Ale ten metaforyczny, podwójny romans Europy i Chin – księcia Su-Czonga i Lizy Lichenfelds, oraz księżniczki Mi i porucznika Gustawa von Pottensteina – nie kończy się happy endem. Fascynacja zamienia się w gorzką wiedzę, różnice kulturowe i społeczne okazują się nieprzekraczalne, a marzenia o miłości i emancypacji – niemożliwe do zrealizowania ani w Chinach, ani w Europie. Orient okazuje się początkowo pięknym snem, który zmienia się w odzierający ze złudzeń koszmar. Liza i Gutek odjeżdżają, żegnani arią Su-Czonga. „Nie płacz, mała Mi”… „Uśmiech na ustach na dobre i złe”… Finał ujawnia ironiczny, pełen tragizmu sens tytułu tej późnej operetki z okresu tauberowskiego, trudnej do zakwalifikowania, spoglądającej w stronę opery.
A może jedynym prawdziwym miejscem w tym świecie jest więc Prater – świat wyobrażeń i tęsknoty za miłością? 

Galeria

krainauśmiechu_dee_96
krainauśmiechu_dee_100
krainauśmiechu_dee_91
krainauśmiechu_dee_87
krainauśmiechu_dee_82
krainauśmiechu_dee_71
krainauśmiechu_dee_79
krainauśmiechu_dee_63
krainauśmiechu_dee_60
krainauśmiechu_dee_58
krainauśmiechu_dee_54
krainauśmiechu_dee_47
krainauśmiechu_dee_36
krainauśmiechu_dee_30
krainauśmiechu_dee_28
krainauśmiechu_dee_24
krainauśmiechu_dee_15
krainauśmiechu_dee_64

Obsada

Grane w sezonach

© 2021 Teatr muzyczny w Lublinie
Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: adm-media.pl , cms: Alice   CMS

Do góry